„Kauno gidas“ vadovė Liuda Vitkienė: vaikų kūrybinių darbų konkursas „(R)evoliucija 2025“ skatina jaunimą pažinti miestą ir prisidėti prie bendruomenės vystymosi

Šiemet prie Kauno būsto modernizavimo agentūros (KBMA) ir Kauno švietimo inovacijų centro rengiamo konkurso „(R)evoliucija 2025“ prisijungė labai daug socialiai atsakingų įmonių, kurioms rūpi jauni žmonės, gyvenantys Kauno mieste. 

Viena iš tokių įmonių – MB „Kauno gidas“. Šios organizacijos įkūrėja bei gidė Liuda Vitkienė teigia, kad jaunimui labai svarbu pažinti Kauną. Dėl šios priežasties konkurso laimėtojams bus padovanotos net dvi ekskursijos: viena – po Kauno senamiestį, o kita, teminė, pavadinta „Kauno architektūra, modernizmas ir ARTDECO“.

Apie Kauną, įmonės veiklą bei konkursą ir kalbamės su L. Vitkiene.

Kiekvienam, norinčiam pažinti Kauno miestą

Įmonės įkūrėja supažindina, kad „Kauno gidas“ – įmonė, kuri specializuojasi ekskursijų organizavime ir gidų paslaugų teikime Kaune.

„Įmonė buvo įkurta dar 2013 metais, siekiant pristatyti Kauno miestą ir jo kultūrinį paveldą tiek vietiniams gyventojams, tiek užsienio turistams. Įkūrimo idėja kilo iš noro skatinti turizmą Kaune ir supažindinti žmones su šio miesto unikalumu. Kaunas, kaip antras pagal dydį Lietuvos miestas, turi turtingą istoriją, architektūrą ir kultūrą. Todėl priimtas visai natūralus sprendimas kaip pagrindinę veiklos teritoriją ir pasirinkti būtent Kauną“, – aiškina pašnekovė.

Anot jos, „Kauno gidas“ siūlo įvairias ekskursijas: nuo istorinių pasakojimų apie miesto praeitį iki modernių meno, architektūros ir kultūros turų.

„Gidų komanda sudaryta iš profesionalių ir entuziastingų žmonių, kurie myli savo miestą ir nori pasidalinti savo žiniomis su kitais. Ekskursijos gali būti pritaikytos pagal individualius klientų pageidavimus, siekiant užtikrinti, kad kiekvienas dalyvis gautų unikalią ir įsimintiną patirtį. Įmonė „Kauno gidas“ taip pat daug dėmesio skiria šiuolaikinėms technologijoms ir inovacijoms, pavyzdžiui, siūlo virtualias ekskursijas ir interaktyvius turus tam, kad pritrauktų platesnę auditoriją ir suteiktų galimybę pažinti Kauną net ir tiems, kurie negali aplankyti miesto fiziškai“, – itin vertinga informacija dalinasi su L. Vitkienė.

Ši įmonė ne tik prisideda prie turizmo plėtros, bet ir skatina vietos kultūros bei menų propagavimą. Tai „Kauno gidas“ daro organizuodami įvairius renginius ir bendradarbiaudami su vietinėmis bendruomenėmis.

Skatina pažinti Kauno miesto kultūrinį paveldą

L. Vitkienė pasakoja, kad įmonės „Kauno gidas“ tikslas nuo pat veiklos pradžios buvo ne tik teikti turistines paslaugas, bet ir skatinti žmones pažinti Kauno miesto kultūrinį ir istorinį paveldą.

„Mes siekiame supažindinti lankytojus su miesto istorija, kultūra, architektūra ir vietinėmis tradicijomis. Tuo pačiu prisidedame prie turizmo plėtros ir bendruomenės stiprinimo. Įmonė siekia kurti prasmingas patirtis, kurios skatintų žmones pažinti ir vertinti Kauno unikalumą. Tai padeda ne tik užtikrinti ekonominę naudą, bet ir prisideda prie kultūrinio tvarumo ir bendruomenės gerovės“, – nurodo pašnekovė.

Įmonės įkūrėja sako, kad jiems Kaunas yra išties labai svarbus. Juk šis miestas yra ne tik „Kauno gidas“ veiklos centras, tačiau ir Lietuvos kultūros, istorijos bei turizmo širdis. Kaunas, anot jos, turi turtingą, UNESCO pripažintą paveldą ir unikalią atmosferą, todėl „Kauno gidas“ gali prisidėti prie miesto populiarinimo skatinant žmones pažinti ir atrasti jo vertybes.

„Linkėčiau Kaunui tapti dar patrauklesniu miestu, kuriame susipina istorija ir inovacijos. Norėčiau matyti gausybę kultūros renginių ir dar didesnį tarptautinį pripažinimą. Po dešimties metų įsivaizduoju Kauną kaip dinamišką, draugišką ir tvarų miestą, kuriame gyventi malonu tiek vietiniams, tiek svečiams“, – teigia L. Vitkienė.

Jaunimą svarbu įtraukti į viešųjų erdvių planavimą

Įmonės vadovė įsitikinusi – dėmesys jaunimui ir jų įtraukimas į viešųjų erdvių planavimą yra labai svarbus.

„Jauni žmonės dažnai turi naujų ir kūrybiškų idėjų, kurios gali prisidėti prie viešųjų erdvių patrauklumo ir funkcionalumo. Būtent jie gali pasiūlyti sprendimus, kurie atitinka šiuolaikinių žmonių poreikius“, – nurodo pašnekovė.

Anot jos, įtraukiant jaunimą į viešųjų erdvių planavimą yra skatinamas bendruomeniškumo jausmas ir didinamas jaunimo įsitraukimas į vietos gyvenimą. Tai, gidė pabrėžia, gali padėti sumažinti socialinę atskirtį ir sukurti harmoningesnę aplinką.

„Jaunimas yra ateities lyderiai ir sprendimų priėmėjai. Įtraukdami juos į viešųjų erdvių planavimą padedame ugdyti jų įgūdžius, atsakomybę ir pilietiškumą. Įmonei „Kauno gidas“ jaunoji karta yra labai svarbi. Juk jauni žmonės sudaro didelę dalį miesto gyventojų, todėl jų nuomonė ir poreikiai gali turėti didelę įtaką mūsų veiklai“, – aiškina L. Vitkienė.

Pašnekovė priduria, kad jaunimo įtraukimas gali padėti „Kauno gidui“ kurti aktualų ir patrauklų turinį, kuris atitiktų šios auditorijos lūkesčius.

Nori remti kūrybiškumą ir inovacijas

L. Vitkienė pasakoja, kad antrus metus iš eilės prisijungė prie konkurso „(R)evoliucija 2025“, mat mano, kad tai – puiki galimybė paremti kūrybiškumą ir inovacijas, skatinti jaunimą pažinti miestą ir prisidėti prie bendruomenės vystymosi.

„Konkurso idėja mums labai artima dėl jos vertybių, kurios atitinka įmonės „Kauno gidas“ tikslus. Mes taip pat norime dalintis žiniomis, skatinti bendradarbiavimą“, – nurodo pašnekovė.

Ji pabrėžia – jaunimui svarbu pažinti Kauną dėl kelių priežasčių.

„Dalyvaudami ekskursijose jauni žmonės gali geriau suprasti savo miesto istoriją ir kultūrą. Juk susipažinimas su miestu padeda jaunimui formuoti savo identitetą ir priklausomybę bendruomenei. Tai yra svarbu jų asmeniniam augimui, savivertės stiprinimui“, – teigia L. Vitkienė.

Pašnekovė sako, kad, anot jos, konkursas „(R)evoliucija 2025“ padeda formuoti atsakingą ir aktyvų pilietį.

Nauda dalyviams ir miestui

MB „Kauno gidas“ vadovė įsitikinusi – tokio pobūdžio konkursai gali suteikti įvairiapusės naudos tiek jaunimui, tiek pačiam miestui.

„Tokie konkursai suteikia jaunimui galimybę ugdyti komandinio darbo, problemų sprendimo ir kūrybiškumo įgūdžius. Jauni žmonės dažnai siūlo šviežias ir novatoriškas idėjas, kurios gali pagerinti miesto infrastruktūrą ir gyvenimo kokybę. Dalyviai gali atkreipti dėmesį į tvarumo ir ekologinius sprendimus, padedančius kurti tvarų miestą. Konkurso rezultatai gali paveikti miesto politiką, nes jie gali būti naudojami kaip įrodymai ar rekomendacijos, formuojant miesto planus ir strategijas“, – nurodo L. Vitkienė.

Anot pašnekovės, tokie konkursai ne tik ugdo jaunimą, bet ir prisideda prie miesto plėtros bei skatina bendruomenių įsitraukimą.

„Konkurso dalyviams palinkėčiau sėkmės, kūrybiškumo bei drąsos! Pasitikėkite savo gebėjimais ir nebijokite parodyti savo unikalumo. Nepamirškite, kad svarbiausia yra patirtis ir noras tobulėti. Mėgaukitės procesu ir džiaukitės kiekvienu žingsniu“ – baigdama pokalbį linki „Kauno gidas“ įkūrėja ir vadovė.

Daugiau apie konkursą skaitykite čia: Startuoja Kauno miesto mokiniams skirtas konkursas „(R)evoliucija 2025“: kūrybingiausių laukia vertingi prizai – KBMA

Informacija apie konkursą teikiama el. paštu: info@kbma.lt, tel. +370 69152490. Kontaktinis asmuo – Marius Kulikauskis.