Kai gyventojai pajunta, kad nėra vieni: KBMA stiprina bendruomenes ir skatina veikti kartu

Kai gyventojai pajunta, kad nėra vieni: KBMA stiprina bendruomenes ir skatina veikti kartu

Daugiabučio modernizavimas – tai ne tik techninis procesas. Tai visos bendruomenės susitelkimo ir pasitikėjimo kelias. Dažnai būtent nuo pasitikėjimo ir priklauso, ar daugiabutis žengs pirmuosius žingsnius link atnaujinimo, o galbūt liks stovėti vietoje dar ne vienerius metus.

Kauno būsto modernizavimo agentūra (KBMA) šį procesą gyventojams siekia padaryti aiškų, suprantamą ir žmogišką. Agentūros specialistai ne tik konsultuoja, bet ir nuolatos rengia susitikimus su gyventojais. Tokie susitikimai tampa prasmingomis diskusijomis, kuriose kiekvienas gali išsakyti savo nuomonę, gauti atsakymus ir jaustis išgirstas.

Tiksli informacija – pirmas žingsnis link pasitikėjimo

„Kauno būsto modernizavimo agentūros organizuojamuose susitikimuose išties verta dalyvauti ir pasikviesti kaimynus diskusijoms“, – dalijasi vienos iš Kauno daugiabučių bendruomenės atstovė Inga.

Anot jos, pirmininkams ir administratoriams dažnai trūksta kompetencijų dėl informacijos sklaidos. Dėl šios priežasties gyventojams kartais pateikiama netiksli ar iškraipyta informacija, o tai mažina motyvaciją gilintis į visą procesą.

„KBMA susitikimuose viskas kitaip – čia kalbama aiškiai, profesionaliai ir su pagarba kiekvienam gyventojui“, – nurodo pašnekovė.

Ji įsitikinusi – svarbiausias yra atviras bendravimas. O KBMA atstovai, jos teigimu, nebruka sprendimų, tačiau jų ieško drauge su gyventojais.

„KBMA susitikimuose gyventojai nejaučia įtampos, mat niekas nėra brukama per prievartą. Kiekvienai situacijai yra ieškoma tinkamo sprendimo, atsižvelgiant į namo gyventojų nuotaikas, lūkesčius ir jau pasiektus susitarimus“, – sako pašnekovė.

Maži žingsniai – realūs pokyčiai

Dažnai gyventojai linkę manyti, kad modernizacija – labai sudėtingas, biurokratijos kupinas procesas. Vis tik KBMA specialistai įrodinėja, kad maži žingsneliai gali vesti prie didelio rezultato.
Agentūros organizuojami susitikimai padeda gyventojams suvokti ne tik savo namo, bet ir visos teritorijos kontekstą.

„Labai taiklu daryti susitikimus kvartalams pagal schemas – jų metu galėjome išsigryninti teritorijos perskirstymo poreikius. Apie tokias galimybes anksčiau net nežinojome“, – teigia Inga.

Jos teigimu, KBMA pagalba – ne vien informacinė.

„Jūsų agentūros pagalba pagerėjo mūsų bendravimas su gyventojais. Daugelis pajuto, kad pagalba yra tikra, o ne tik pažadai. Atsirado viltis ir noras veikti toliau“, – džiaugiasi pašnekovė.

Kai bendruomenė pajunta viltį

Kalbinamos bendruomenės atstovė pasakoja, kad praeityje jiems teko susidurti net su pirmininkų pasipriešinimu namo modernizacijai  bei skleidžiama dezinformacija.

„Buvo atvejų, kai pirmininkė po susitikimo su specialistais gyventojams teigė, kad renovacija neapsimoka, nors tai nebuvo tiesa. Tokie pasisakymai „atmuša“ norą ir sukelia nepasitikėjimą“, – įsitikinusi ji.

Vis dėlto Inga nurodo, kad KBMA specialistų dėka šis požiūris pasikeitė.

„Po jūsų susitikimų supratome, kad agentūra – tai įstaiga, kuri iš tiesų padeda. Jūs buvote pirmieji, kurie suteikė vilties kažką pradėti keisti. Tai ne tik apie pastatus, bet ir apie jausmą, kad galime būti savo namų ir kiemų šeimininkais“, – sako Inga.

Bendradarbiavimas, kuris keičia miestą

KBMA specialistų veikla – tai daugiau nei modernizacijos skatinimas. Tai bendruomenių stiprinimas ir miesto gražinimas iš vidaus. Kai gyventojai pradeda kalbėtis, kai atsiranda pasitikėjimas, tada atsiveria kelias tikriems pokyčiams.

Kiekvienas specialistų organizuojamas susitikimas, kiekvienas išspręstas klausimas – tai dar vienas žingsnis link šiltesnių, taupesnių ir darnesnių daugiabučių.

Turite klausimų? Norite daugiau sužinoti apie būsto renovaciją bei Kauno miesto programą „(R)evoliucija“? Kreipkitės: el. paštu: info@kbma.lt arba telefonu: +370 649 48495.